Dwa rodzaje banerów reklamowych
Kiedy myślimy o banerze reklamowym, przed naszymi oczyma pojawia się obraz billboardu na poboczu jezdni, lub plakatu wiszącego na ścianie kamienicy w centrum. Zapominamy o tym, że jest jeszcze jedna forma reklamy, którą możemy określić jako baner reklamowy. Nie chodzi tu o kasetony podświetlane, czy poster na przystanku.. Mam na myśli baner wiszący w Internecie. Który z nich jest bardziej efektywny? Który okaże się lepszym sposobem na wypromowanie marki? To zależy od grupy docelowej i produktu, który chcemy sprzedać.

Reklama w Internecie

Nikt nie ma wątpliwości, że tradycyjny baner reklamowy ma wielką moc. Przestrzeń reklamowa w Internecie jest jednak tak samo cennym nabytkiem, jak ta, którą można wykupić w "realu", a być może nawet ma większą wartość. Przez strony internetowe dziennie przewijają się miliony odbiorców. Tutaj bardzo łatwo określić target i jeszcze łatwiej rozpocząć promocję. Wystarczy zamieścić baner na stronie tematycznie powiązanej z naszą działalnością. Oczywiście, by tego dokonać należy najpierw skontaktować się z właścicielem strony i zapytać o trafik (tzn. skąd przychodzą czytający stronę, liczbę odwiedzin i ich wiek) oraz unique clicks, jeśli na stronie tej znajduje się już jakiś baner reklamowy.

Czym wzbudzić  zainteresowanie internauty?

Co najbardziej oddziałuje na odbiorcę reklamy? Większość z nas odpowiedziałaby, że komunikat działający na jego podświadomość.  Z banerów spoglądają na nas uśmiechnięte twarze modeli, wyrażające zadowolenie i satysfakcję. W tle bardzo często widzimy sznur kobiet. To komunikat, który mówi: Kup mnie, a będziesz bogaty i szczęśliwy; kobiety będą się za Tobą uganiały. By jednak reklamę tą zauważyć, konieczne jest zwrócenie uwagi przechodnia w odpowiednim kierunku. Robi się to za pomocą krzykliwego koloru, czy animacji, która sprawia, że nawet ruch uchwycony kątem oka, powoduje, że odwracamy wzrok. Dzięki temu banery internetowe są takie efektywne. Niskim kosztem możesz zamówić animowany baner, który o ile będzie interesujący graficznie, zachwyci Internautę.

Z kolei stacjonarne banery na ulicach (będące reklamą świetlną) sprawdzają się, kiedy grupę docelową stanowią przedstawiciele starszego pokolenia, wychowanego bez Internetu. Osoby takie nie potrafią z reguły posługiwać się komputerem, więc spot reklamowy w radiu, lub telewizji, oraz reklama uliczna, to najlepszy sposób, by pozyskać ich uwagę. Najważniejsze jednak, by reklama była stworzona z pasją, była oryginalna i miała chwytliwy tekst.  Jeśli będzie dobra, zawsze zdobędzie zainteresowanie, bez względu na to, czy znajduje się na ścianie budynku, czy wirtualnej witrynie internetowej.


Zobacz wszystkie artykuły!

BiznesCenter.com.pl - Twoja firma w Internecie       strona główna | dodaj firmę | kontakt | logowanie | regulamin | mapa serwisu