Czym jest Content Marketing?

Istota Content Marketingu nie sprowadza się wyłącznie do sprzedawania. Specjaliści, którzy badają sieć i zachowania internautów doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest dobrze wykreowane słowo. W takim ujęciu Content Marketing to technika, której cel opiera się na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści tak, aby przyciągnąć i utrzymać ściśle określoną grupę odbiorców. Warto przy tym podkreślić, że tekst - poza wartością merytoryczną - powinien również być interesujący z punktu widzenia czytelnika. W tym przypadku konieczne jest takie kreowanie treści, aby uderzała ona w jego preferencje i powodowała, że będzie chciał się on podzielić nią ze znajomymi za pomocą między innymi kanałów społecznościowych.

Zintegrowanie ze strategią

Działania, które ogniskują się wokół Content Marketingu są zazwyczaj zintegrowane z ogólną strategią marketingową stworzoną z myślą o danej firmie i przez nią wykorzystywaną. Inaczej mówiąc, Content Marketing jest tu wyłącznie elementem procesu, za pomocą którego dąży się do osiągnięcia założonego celu, którym też nie zawsze musi być sprzedaż - równie dobrze założeniem może być umacnianie świadomości marki na rynku. Sama treść optymalizowana jest pod wyszukiwarki, zaś jej zawartość, czyli przekaz jest kluczem do generowania ruchu na stronie czy blogu. Warto przy tym zauważyć, że sprawnie opracowana i wdrożona strategia opiera się również na wykorzystaniu nowoczesnych kanałów komunikacji z czytelnikiem, w tym mediów społecznościowych.

Klient, który się zatrzymuje

Interakcja z konsumentem, klientem czy czytelnikiem opiera się tu przede wszystkim na strategii partnerskiej. Dostarczanie przez nadawcę, czyli podmiot oferujący dobra lub usługi wyważonych, przydatnych i ciekawych treści jest postrzegane jako jeden z elementów, dzięki któremu można pozyskać lojalność odbiorcy. A to, w dłuższej perspektywie przynosi znacznie większe zyski niż jednorazowa kampania reklamowa. Inaczej mówiąc, założeniem Content Marketingu jest budowanie długofalowej relacji z klientem, który jest coraz bardziej świadomy dzięki treści, jaką przyswaja. Kluczem jest tu jednak generowanie takich treści, które sprawią, że czytelnik samodzielnie będzie je rozprowadzał po sieci. Jeżeli ten punkt zostanie osiągnięty, to można mówić o sukcesie, który prędzej czy później zaowocuje zyskami. 


Zobacz wszystkie artykuły!

BiznesCenter.com.pl - Twoja firma w Internecie       strona główna | dodaj firmę | kontakt | logowanie | regulamin | mapa serwisu